הסיפור הבא מתחיל בלילי רובינסון, ילדה סקרנית בת שלוש וחצי ששלחה מכתב לרשת הסופרמרקטים הבריטית Sainsbury’s ובו ביקשה לדעת למה סוג לחם מסוים נקרא Tiger Bread, כשלדעתה הוא בכלל לא דומה לנמר וצריך לשנות לו את השם ל- Giraffe Bread.


אבא של לילי שכנראה כבר נגמרו לו התשובות לשאלות האינסופיות עזר לה לשלוח את המכתב והעלה אותו לבלוג שלו – בלוג אישי קטן שמורכב בעיקר מסיפורים משפחתיים.


כעבור חודש הם קיבלו מכתב תשובה לבבי שענה לילדה בגובה העיניים בחוסר רשמיות לא אופייני, הסביר איך הלחם קיבל את שמו ושהיא צודקת בהחלט, הוא הרבה יותר דומה לג’ירפה! כמחווה קטנה צורף גיפטקארד למכתב בשווי של 3£ (כ-15 ש”ח), והציע: “את  יכולה לתת אותו למבוגר כדי שיקנה לך את הלחם, ואולי גם קצת ממתקים אם אבא ואמא ירשו!”.

על המכתב חתם נציג שירות הלקוחות כריס קינג שלא שכח לציין את גילו בחתימה, בדיוק כמו לילי.

האבא העלה את מכתב התשובה לבלוג שלו בחודש יוני, הוא תפס קצת תאוצה בטוויטר וזכה לכמה פארודיות ואזכורים בבלוגים נוספים, ומאז נשכח.


המכתב של לילי והתגובה. קליק להגדלה



בשבוע שעבר גולש אחר העלה את שני המכתבים לפייסבוק וגולשים אחרים התחילו לשתף אותם. כמה גולשים אחרים? 154 אלף לייקים ו-49 אלף שיתופים התקבלו לתמונה המקורית. כשהעלינו את המכתבו לפייסבוק שלנו בשבוע שעבר אגב היו “רק” 85 אלף לייקים ו-25 אלף שיתופים.

מפייסבוק הוא הגיע גם לטוויטר ולבלוגים טכנולוגיים למיניהם, ומשם הדרך הייתה קצרה עד לטלגרף הבריטי, האפינגטון פוסט ו- BBC.


ההשפעה על המותג הייתה אדירה. עמוד הפייסבוק של הרשת מוצף במאות גולשים שמעלים את המכתב, מודים, מבקשים שהם יתרחבו למדינות אחרות כדי שיוכלו לקנות רק אצלם, ובעיקר משבחים את כריס קינג, שהפך ברגע לסלב רשת בן 27 ושליש (כולל עמוד מעריצים) שכל אומת האינטרנט מבקשת לתת לו בונוס שמן במיוחד.

החלק היפה בסיפור שהופך אותו לכל-כך אותנטי הוא חוסר המעורבות של Sainsbury’s בהפצתו: הם לא ידעו שלאבא של לילי יש בלוג והוא יפרסם את המכתב שלהם, לא פירסמו אותו בפייסבוק שלהם באופן יזום וגם עכשיו כשהעמוד מוצף במאות תגובות שמתייחסות לנושא, מעלות את התמונה או מבקשות לתת בונוס שמן במיוחד לכריס הם מודים להם בנימוס. בריטים או לא בריטים?

Sainsbury’s משדרת ששום דבר יוצא דופן לא קרה. הם פשוט עשו את מה שהם עושים תמיד, נתנו שירות לקוחות מכל הלב.


מבחינת האינטרנט, המחווה הקטנה והאנושית הזו ראויה להערכה ולכן גם להפצה חיובית, כפי שחשוב להפיץ סרטוני YouTube של עובדי דומינוס פיצה שמתעללים באוכל או שליח פדקס שזורק חבילה שבירה, תוך יצירת נזק אדיר למותג.


Giraffe Bread?