בורגר קינג ספרד יצאו עם השילוב העוצמתי של אופציית הסקרים בסטוריז ושל ערך אמיתי למשתמש: הם איפשרו לגולשים “לבנות” את ההמבורגר המושלם שלהם ובעזרת קוד קופון ללכת לסניף – ובאמת לקבל אותו שם. קמפיין הסטוריז היה הצלחה מסחררת, קיבל כותרות בכל העולם, ותוך 3 שעות נגמרו הקופונים. העמוד שלהם קיבל אלפי לייקים והמהלך כולו הניב עשרות אלפי אינטראקציות.

היינץ בברזיל לקחו את זה צעד אחד קדימה. אנחנו כבר יודעים איך לייצר סטוריז שיציגו אוכל בצורה שתגרום לכם לעצור הכל ולהסתכל רק עליו, אבל מה השלב הבא? היינץ פרסמו סטוריז מעוררי תאבון במיוחד, בזמן ארוחת הצהריים. לאחר כל סטורי כזה הגיע סטורי נוסף – ובו הופיע השף המפורסם שהכין את המנות האלה – וקרא למשתמשים “להחליק למעלה”. במסך הבא, ברי המזל כבר יכלו להזמין את המנה הטעימה אליהם הביתה או למשרד, בקופסה אישית ממותגת יחד עם כמה ממוצרי היינץ.

אחת הנשים החזקות של האינסטגרם היא קים קרדשיאן. הפיד בעמוד של חברת האיפור KKW תמיד שומר על נראות אחידה וההיילייטס משמשים אותה להצגת הקולקציות השונות, כאשר בכל קולקציה מוצגים המוצרים וטיפים לשימוש נכון בהם: למשל התאמה ללוקים שונים ולעונות השנה. קים קיי איפיינה בחוכמה גם את הסטוריז שלה: משיכת האיפור על הזרוע הפכה כבר לסימן היכר – זו גם שפה מותגית ברורה וגם ערך אמיתי לגולשים, שיכולים לראות איך האיפור נראה באמת על העור.

מי שרוצה לדעת מה יהיה הדבר הבא באינסטגרם, צריך לעקוב אחרי TUMBLR. מדובר ברשת חברתית שמאפשרת פרסום של מיקרו-בלוגים, ועמוד האינסטגרם שלה מבשר את בואם של משפטי ההשראה. אנחנו מהמרים שנראה יותר ויותר מותגים משתמשים במשפטים מעצימים בשנה הקרובה, לפי הקהלים השונים (מותג-על אחד כבר עשה את זה, ועליו תקראו בהמשך הפוסט). TUMBLR עושים שימוש חכם בסטוריז ובהיילייטס ויצרו מעין “ניוז פיד” נפרד בכל סטורי. כך למשל, מי שנכנס להיילייט שעוסק בחיות מחמד, יכול לקבל כמה תמונות של חיות בזו אחר זו מבלי ללחוץ על המסך כדי לעבור לשקופית הבאה.

הראשונים לזהות: J CREW. חברת האופנה הציעה עוד ב-2016 מכירה מיוחדת של מוצר חדש – משקפי שמש ורודים – בבלעדיות דרך הסטוריז שלה. תחילה הם העלו טיזרים מתוך הפקת צילומים בגוונים ורודים, ואז השיקו את המכירה עצמה: 50 זוגות משקפיים בלבד, מה שיצר תחושה חזקה של דחיפוּת סביב ההצעה המוגבלת בזמן.

כמה פשוט, ככה טוב: אייר בי.אנ.בי מעלה מדי יום שלישי לסטורי שלה חידון בשם Travel Tuesday. בכל שבוע עולה תמונה (לרוב אלה תמונות שהגולשים עצמם מעלים לאתר או לאינסטגרם) של יעד מרהיב אחר מסביב לעולם והגולשים מתבקשים לזהות אותו, תוך כדי מתן רמזים שונים. במסך הסופי ניתנות שתי אופציות שונות והגולשים בוחרים את היעד שנראה להם נכון. לאחר מכן משולבות שלל תמונות מפתות מאותו יעד וה”סווייפ אפ” (החלק למעלה) מוביל לאתר איירביאנבי. הרוויחו מעורבות גבוהה וגם כניסות לאתר דרך אינסטגרם.

אמנם זה לא מהלך סטוריז מובהק, אבל היינו חייבים לספר לכם מה קוקה-קולה עשו לרשתות החברתיות שלהם. המותג מחק לפני כשבוע, בן לילה, את כ-ל התוכן מעמודי הפייסבוק, האינסטגרם והטוויטר שלו – אבל לא לאורך זמן. לאחר סוף שבוע של תהיות העמודים חזרו לחיים והתברר שזה מהלך לקראת יום האדיבות העולמי. קוקה-קולה השיקה מחדש את כל העמודים כחלק ממהלך רוחבי של מיצוב מחדש ברשתות החברתיות, שנועד כדי לייצר קול אחיד למותג וגם לתת מעט יותר אופטימיות לעולם, ובמיוחד לאינטרנט. באינסטגרם של המותג עלו בבת אחת 99 פוסטים (המקסימום שהאפליקציה מאשרת לפני שהחשבון יזוהה כספאם) בכוונה להציף את הפידים של הגולשים במסרים שמחים וחיוביים. אחרי שבחברה בדקו איזה סוגים של פוסטים העוקבים הכי אוהבים ועם מה הם הכי מתקשרים, גילו שבראש הרשימה עומדים ציטוטי השראה ואיורים גרפיים. במותג שילבו את השניים ויצרו פוסט אחר פוסט של משפטים מעצימים ומשמחים בצבעים הכי מזוהים שיש: אדום, שחור, לבן.