גם השנה כמו כל שנה איש השנה שלי באינטרנט הוא אריק שמידט מנכ”ל גוגל. האמת שהשנה קצת שכחתי מזה והשבוע נזכרתי שוב. שמידט הוא קצת כמו המבוגר האחראי של האינטרנט. הוא הוצב בתפקידו כדי לאזן את רוח הנעורים של סרגי ברין ולארי פייג’ מייסדי החברה והוא מצליח להניע את גוגל קדימה מבלי לדרוס לא את הרשת שבא אין מה לעשות הוא מולך ולא את המותג של החברה. למרות עמדתו ומעמדו שמידט ממעט להתראיין או להופיע באופן פומבי וכשהוא עושה זאת דבריו תמיד מעוררים עניין וגל גדול של הערכות וניתוחים ברשת.

לא מעט מההתבטאויות הפומביות של שמידט נעשו בשנתיים האחרונות מול קבוצות של עורכים ועיתונאים בכירים ונראה כי בניגוד למה שנהוג לחשוב העיתונים הגדולים חשובים ומשפיעים על גוגל לא פחות משהיא חשובה ומשפיע עליהם, השבוע הוא דיבר מול קבוצה של עורכי מגזינים.

הסיבה איננה נוגעת לכיסוי תקשורתי ולרצון של שמידט ששמו או שם החברה שלו יוזכר, הסיבה נעוצה במקום אחר. “האינטרנט הפך להיות בור שפכים ומידע שקרי מסתובב ברשת בכמויות גדולות” אמר שמידט. “והתפקיד שלכם כיצרני תוכן בעל איכות וסמכות היא קריטית. מותגים חזקים בעלי סמכות ויכולת סינון אמיתי של תוכן שהגולש יודע לזהות אותם עם תוכן איכותי הם הפתרון לזיהום ברשת ולא הבעיה”.

כלומר אם האינטרנט הוא נחל הירקון הרי שגוגל היא המסנן של הנחל, אם בנקודה מסוימת כמות הג’יפה גדולה יותר מכמות המים המסנן מתחיל להעלות…ובכן ג’יפה. גוגל חוששת מאוד מהיום הזה והמסנן שלה עובד קשה מאוד בשביל להביא לגולשים מידע רלוונטי ככל האפשר לחיפוש שלהם וכאן נכנסים או לפחות אמורים להיכנס לתמונה העיתונים.

נקודה מעניינת הקשורה לא קשורה באותו נושא העלה סקוט קארפ בבלוג הפופולארי publishing 2.0 בפוסט תחת הכותרת האם האלגוריתם יחליף את העיתונאי.

עיתונים ועיתונאים נמנעים מלהמליץ ולסנן עבור הגולש שלהם חומרים שאינם מתוך האתר שלהם והם מתרכזים במה שעיתונים עשו מאז ומעולם בכתיבת תכנים. אימוץ הגישה של סינון הרשת עבור הגולש כלומר שימוש בכוח האדם שלך לא בשביל לייצר חומר מקורי אלה בשביל לסנן filtering))ולהפנות לחומר רלוונטי שמיצרים אחרים הוא כיום צורך אמיתי עבור הגולשים המוצפים במידע. למעשה מדובר בכוחו של השיתוף שהוא אולי האלמנט המניע החזק ביותר היום באינטרנט, שיתוף המידע והידע והוספת הידע שלך על בסיס הידע שכבר קיים ברשת (במקרה הזה שימוש בידע מקצועי לצורך המלצה על מאמר רלוונטי בתחום ) הוא זה שעושה את הבדל והוא זה שיוצר היום תנועה חזקה סביב אתרי תוכן מרכזיים.

הוושינגטון פוסט העלה באחרונה אזור בו ממליצים עורכי הפוסט על מאמרים ואתרים רלוונטיים וכך עושים לאט לאט עוד מותגי מדיה חזקים ברשת.

איש הון סיכון מבעלי אחד האתרים הפיננסים הגדולים בעולם סיפר לי לפני כמה שבועות שמאז שהאתר התחיל לספק לגולשים שלו בוקסה ובא המלצות לחומרים רלוונטיים מרחבי הרשת קפץ מספר הגולשים שהפכו אותו לעמוד בית פי שלושה.