רוב הצעירים לא קונים בכלל באתרים ישראלים, רוב הציבור רוכש לפחות פעם בחודש ברשת ומחצית מהקונים משתמשים בפייפאל. בלינק מביאה לכם ראשונה תוצאות סקר מקיף של חברת הסקרים והמחקר סגמנטה על הצרכן הדיגטלי הישראלי

נובמבר הפך לחודש הקניות ברשת: שופינג IL המקומי שלנו, יום הרווקים הסיני שחל היום, וב-23.11 בלאק פריידי האמריקני. לפי דה-מרקר, בדואר ישראל דיווחו שבנומבר 2017 הגיעו לישראל יותר מ-7 מיליון חבילות, לעומת ממוצע של כ-3.5 מיליון חבילות בחודש רגיל. זו הייתה השנה השלישית ברציפות שבה נשברו שיאי ההזמנות והצפי הוא שהשיא הזה יישבר שוב השנה.

סגמנטה, פלטפורמה ליצירת וניתוח סקרים, ערכה לרגל האירועים סקר ענק עם מדגם מייצג של יותר מ-6,000 ישראלים שמגלה נתונים מרתקים על הצרכן הישראלי החדש, בעיקר הצעיר, איפה הוא נמצא ואיך הוא – והיא – מתכננים להוציא את הכסף שלהם.

בריחת הארנקים

ראשית, על פי הסקר 62% מהישראלים קונים ברשת בתדירות של בין פעם ביום לפעם בחודש. עוד 26% פעם בכמה חודשים או לעתים רחוקות יותר. גם הפנמנו יפה את הטכנולוגיה: 50% משתמשים בפייפאל.

מגמה מעניינת שעולה מהסקר עוסקת באתרי קניות ישראלים. רוב הישראלים שלא קונים באתרים ישראלים אומרים שזה בגלל המחיר. למה לקנות ביקר את מה שאפשר להשיג בחצי ולפעמים ברבע מחיר?

הבעיה מתחדדת כשזה מגיע למילניאלז (ילידי שנות התשעים וה-2000). למרות שהשירות הוא בעברית ולרוב פחות מסובך מאתרים בינלאומיים, כמחצית מהם לא קונים בכלל באתרים ישראלים. כשליש מהם הסבירו בסקר שהם פשוט לא מכירים אתרי קניות ישראלים. הצעירים שכן קונים כחול-לבן נמצאים בעיקר באתר עדיקה, קסטרו וגרופון.

 

גרופון להיט לא רק אצל הצעירים: על פי הסקר, רבע מהישראלים עשו שם שופינג בשלושת החודשים האחרונים.

בגדים רבותיי, בגדים

אחת הקטגוריות הפופולריות היא ביגוד. על פי הסקר, 44% מהישראלים מתכננים לקנות בגדים אונליין בבלאק פריידיי הקרוב. כשהגיל יורד, האחוזים עולים – 50% מבני הנוער מתכננים לרענן את המלתחה לחורף דרך הרשת (בהנחה שהחבילה תגיע בזמן דרך הדואר).

קשר לטרפת הקניות הנוכחית, 70% מהבנות הצעירות נוהגות לקנות בגדים אונליין לאורך השנה, לעומת 48% מהגברים הצעירים.

לחם ושעשועים

על פי הסקר, 35% מההורים עשו קניות מזון אונליין בשלושת החודשים האחרונים (לעומת 25% שאין להם ילדים). אחד משישה הורים מתכנן לרכוש צעצוע בבלאק פריידיי הבא עלינו לטובה.

איפה הצעירים?

הסקר מעגן את התחושות של השנים האחרונות: כ-20% מהצעירים בגילי 18-24 העידו שהם בכלל לא רואים טלוויזיה. חצי מהצעירים הם בעלי מנוי לנטפליקס ואחד משבעה מילניאלס – שלא לומר היפסטרים – קונה ספרים אונליין.

יותר חדשות? יותר שופינג

והנה עוד כמה נתונים מעניינים שעולים מהסקר.

  • האנשים שעושים הכי הרבה שופינג, גם גולשים יותר באתרי חדשות.
  • ככל שתדירות הרכישות באינטרנט יותר גבוהה, כך עולים הסיכויים לרכישת אלקטרוניקה בבלאק פריידיי.
  • נשים צעירות הכי אוהבות את עלי אקספרס, גברים צעירים את איביי.
  • 8% מהגברים קונים קוסמטיקה אונליין.

 

אז 光棍节, שזה – “יום הרווקים” שמח לכולנו.