רשת חברתית כמו רשת חברתית צריך לבחון לאורך זמן וכל הזמן, ובכל זאת השקת גוגל+, גם אם אתם חושבים שתצליח וגם אם לא, יצרה עולם חברתי חדש שצפוי עוד להתפתח. נכון לרגע זה נראה שיש בגוגל+ מלבד כמה פיצ’רים מעניינים גם תפיסה חדשה של פרטיות וניהול המרחב החברתי של הגולש. עיקר השינוי מול פייסבוק הוא בקלות שבה גולש יוצר לעצמו מעגל חברתי סגור, כזה שסוג מסוים של עדכונים יגיע רק אליו.

למותגים בינתיים עוד אין בשורה בגוגל+, ומגוגל הודיעו שרק בעוד חצי שנה יהיו עמודי מותג, וכמה מותגים ברי מזל יזכו להשתתף בניסוי ראשוני בקרוב. לכשאלו יגיעו תהיו בטוחים שנהיה הראשונים לעדכן 🙂

בינתיים קבלו סקירה מקיפה על הכלים שמציעה הרשת החדשה, על מה אפשר לעשות איתם ועל השפה החדשה-ישנה שגוגל ממציאה בעברית.


> פתחתי זולה, תבוא!

> תראה את ההזמנה בזרם שלך אם אתה במעגל שלי

לא, לא חזרנו לגיל הטיפשעשרה, אבל תתחילו להתרגל לסלנג הפלוס החדש.


גוגל השיקה בשבוע שעבר את הרשת החברתית החדשה שלה, גוגל+. בניגוד לניסיונות הקודמים של גוגל שהושקו בקול תרועה רמה ונעלמו באותה מהירות, הפלוס נראית בינתיים כאילו היא כאן כדי להישאר. התפיסה החדשה שלה מסקרנת ויוצרת באזז עצום, וכהרגלה של גוגל הכניסה בינתיים היא בהזמנה בלבד. אם כבר יש לכן אחת תוכלו להיעזר במדריך כדי להכיר אותה טוב יותר. אם אין לכם, תנו לנו קריאה. 🙂


הרשת של גוגל מבוססת על מעגלים חברתיים, כמו בחיים האמיתיים. החיבור בין המשתמשים יכול להיות חד-כיווני (כמו בטוויטר- אתה עוקב אך ללא עוקבים אחריך) או  דו-כיווני (חברים, כמו בפייסבוק). כדי לצרף חברים יש לגרור אותם לתוך מעגל שנבחר כמו משפחה, עבודה, חברים וכו’ ואם חשוב לכם להפריד את מה שאתם מפרסמים, כדאי שתתחילו להתרגל למעגלים.


כל פעולה בפלוס (העלאת תמונה, שיתוף תכנים ופרסום פוסטים) תשותף למעגלים שנבחר ושנרצה שיצפו בפרסום, אפשר גם לשתף אותם באופן ציבורי וגלוי גם לאנשים שאפילו לא עוקבים אחריכם.


זורמים – דף הבית

תכירו, זה הזרם:



הכל זורם במעגל. קליק להגדלה

דף הבית של גוגל+. קליק להגדלה



הזרם הוא בעצם הפיד של פייסבוק, דף הבית בגוגל+.

הוא מחולק ל-3 עמודות כאשר בימנית מופיעה רשימת המעגלים (עוד נגיע לזה), ניצוצות (גם לזה נגיע) ומתחת ה-GTalk שלכם, הצ’ט המוכר מג’ימייל.

בעמודה האמצעית נמצא הפיד עצמו – אשר לאו דווקא מסודר כרונולוגית, אלא לפי רמת העיניין והאינטרקציה.

בעמודה השמאלית רשימת החברים במעגלים, הצעות לצירוף אנשים שאולי אתם מכירים ובסוף, אולי הבשורה הגדולה והמעניינת ביותר – הזולה.


ניתן לצפות בזרם לפי מעגל, כלומר אם בא לי לראות עכשיו רק מה שהחבר’ה בבלינק כתבו אני לוחצת על המעגל ובפיד בטור המרכזי רואים רק תוכן של המעגל הנבחר (או בינתיים, בעיקר את מה שאתי כותבת 🙂 )


מכייפים בזולה – צ’ט קבוצתי


מכייפים בזולה של גוגל. גזעי!


ונעבור לחלק המעניין – הזולה (Hangout). הזולה כשמה כן היא, מקום לרבוץ ולקשקש עם החבר’ה, או כמו שגוגל החליטו לתרגם – לכייף. מדובר בעצם בצ’ט וידאו מרובה משתתפים אותם ניתן להזמין באמצעות תיוג את התיוג אגב ניתן לעשות באמצעות + והקלדת השם, או באמצעות @ והשם, בדיוק כמו בפייסבוק.

ההזמנה להצטרף מופיעה בזרם של מי שהוזמן, בין אם הוזמן כחלק ממעגל ובין אם הוזמן אישית. לאחר שסיימתם לרבוץ בזולה שלכם, בזרם תופיע הודעה על כך שכייפתם. כיף!

אגב, גוגל מאפשרת לך להסתכל על עצמך ולבדוק שהמיקרופון עובד לפני שמתחילים בצ’ט וידאו. נחמד מצידם.


פייסבוק לא נשארה חייבת ובמסיבת עיתונאים שנערכה אתמול מרק צוקרברג, שהודיע מראש שיכריז על “משהו מגניב”, הציג את שיתוף הפעולה בין סקייפ לפייסבוק שהוביל לוידאו צ’ט בפייסבוק. לעומת גוגל, הצ’ט של פייסבוק כבד יותר, איכותי פחות ובעיקר מעניין פחות – בזמן שבגוגל אפשר לשבת בזולה, בפייסבוק יושבים לבד בחושך וניתן לנהל רק צ’ט אחד-על-אחד.


לא מתנתקים – חיבור לג’ימייל

מה שיפה בפלוס זה שלא חייבים להשתמש בו בדרך המסורתית של כניסה לאתר עצמו. בג’ימייל שלכם, בצד שמאל למעלה מופיעות נוטיפיקציות בזמן אמת ואתם יכולים להכנס לכל דבר, לעשות 1+ או להגיב לסטטוס או להוסיף חברים שהוסיפו אותך וכל זאת בלי לצאת מהמייל.

אותן נוטיפיקציות מופיעות גם בממשק גוגל+, כך שאם אתם בזרם ומישהו הגיב לכם על סטטוס, אתם יכולים גם לראות וגם להגיב בתוך חלונית הנוטיפקציה עצמה בלי לצאת מאיפה שאתם גולשים כרגע.

 



הלייק של גוגל: +1


כשאתם מחפשים בגוגל משהו, שימו לב  שאם יש דף שכבר ביקרתם בו או שיתפתם אותו, גוגל יזכיר לכם את זה ויוסיף אפילו אייקון קטן של תמונת הפרופיל שלכם מתחת לקישור.

ברגע שתלחצו על 1+ אתם גם ממליצים על האתר לגולשים אחרים שיתקלו בו בחיפושיהם וגם מתווספת לכם שורה בפיד: “כפתורי 1+” בפרופיל הגוגל+ שלכם.


מה עוד? קליק על כל פיצ’ר יפתח צילום מסך

– אפשר לערוך את התגובות שלכם בכל שלב, ולא רק שניות מרגע פרסום התגובה.

– תוכלו לתייג על המפה את המיקום הגיאוגרפי ממנו העלתם סטטוסים, וידאו ותמונות.

– אפשר לעשות שיתוף לסטטוס, שזה סוג של ריטוויט למעשה.

– נמאס לכם לקבל עידכונים על משהו שהגבתם עליו? פשוט תשתיקו את העדכונים!

– הגדרות אבטחה לכל פרט מידע עליך ומידע שאתה משתף.

– ניהול וקישור של חשבונות במדיות חברתיות שונות.

– ניהול כרטיסיות (טאבים) וניהול פרטי מיקום גיאוגרפי של תוכן שאתם מעלים.

– אפליקציית אנדרואיד שמאפשרת, מלבד לקבל ולשלוח עדכונים, גם לבצע צ’ק-אין. האפליקצייה לאייפון, אגב, כבר בדרך.


ניצוצות של מותגים?

בניצוצות (Sparks) אפשר לקבוע תחומי עניין או נושאים שמעניינים אתכם כמו מוסיקה, ספורט, אקטואליה או טכנולוגיה, ולקבל כתבות וסרטונים הקשורים אליהם. ניצוצות הוא לא בדיוק פיצ’ר חברתי מפני שהתכנים גלויים רק לכם ומוסתרים מהחברים, אבל ישנה אפשרות לשיתוף התכנים עם מעגלים חברתיים ו/או חברים ספציפיים.

להערכתי הפלטפורמה הזאת תשמש את המפרסמים בדפי העסק שעתידים לקום ברשת החברתית החדשה.


תעשו לנו פלוס

אם כבר יש לכם גוגל+, הנה פוסט של אתי עם 10 טיפים, טריקים ותוספים לפלוס.

כדאי לבקר בפרופיל של דני שמוצא שימושים יצירתיים לתמונת הפרופיל (תקליקו על תמונת הפרופיל שלו כמה פעמים ותבינו על מה אנחנו מדברים)

ואתם תמיד מוזמנים לעקוב אחרינו: שגיאליאורויקיהגרדנידורגיאאתי