מאת: קאני נוימרק

אחת לשנה, פייסבוק עורכת את הכנס הרשמי לאנשי תעשיית הפרסום בישראל.

השנה הוא התקיים בסימן אינסטגרם, והתמקד בחידושים ובאופן הצמיחה של אחת מהפלטפורמות הצומחות ביותר בעולם כיום.

אז מה הדברים שאתם חייבים להכיר רגע לפני השנה החדשה? אספנו לכם את 9 העדכונים המרכזיים:

  1. אינסטגרם זו כבר מזמן לא פלטפורמה, זו תרבות

זו אפליקציה שמאפשרת לנו להיות עם כולם בכל מקום, בכל רגע.
בין אם זה לחוות עם הילדה את הטיול של אחרי הצבא, לקבל הצצה לחיים של האיידולים שלנו מקרוב, או לטעום (עם העיניים) את המנה המגרה במסעדה שהקולגה המליצה עליה.

  1. קצת מספרים

ההאשטאג הכי נפוץ הוא #LOVE

מי האדם עם הכי הרבה עוקבים? רונאלדו  (191 מיליון עוקבים)

מי הישראלי עם הכי הרבה עוקבים? גל גדות (32.3 מיליון עוקבים)

  1. מה המשמעות של קמפיין אמיץ?

למותג נדרש לא מעט אומץ בכדי לנקוט עמדה. “לקחת צד”, לקדם אג’נדה. אבל לרוב – זה משתלם.

מה האימפקט של קמפיין אמיץ? בשנת 2016, בזמן שירת ההמנון, שחקן הפוטבול קולין קאפרניק כרע ברך כאות מחאה על אלימות שוטרים כלפי שחורים בארה”ב. השחקן סולק מהנבחרת.

כמה חודשים אחר כך, נייקי עלו עם הקמפיין הזה.

רבים תקפו את נייקי בעקבות המהלך והמניה צנחה, בהמשך המניה התאוששה ונייקי ביססה לעצמה קהל צרכנים נאמן שמזדהה עם המותג. לאינסטגרם של המותג הצטרפו מאות אלפי עוקבים והסחר המקוון של החברה עלה במאות אלפי אחוזים.

  1. חשיבות החיבור בין מותגים למשפיענים

לבחירת המשפיענים ולחיבור בינם לבין המותג ישנה משמעות גדולה, הצרכן מעריך אותנטיות, חיבור אמיתי והמלצה כנה. לקבל המלצה ממשפיען בסטורי מרגיש כמו לקבל סרטון מהחברה הכי טובה שלך. וזה כיף. זה אינטימי וזה הכי אמיתי שיש.

  1. תוכן שמיוצר למובייל מניב תוצאות יותר טובות

לאט לאט אנחנו פורצים את גבולות המסך, ובאמצעות קריאייטביות, אותנטיות, ולמידת הקהל והעדפותיו – אנחנו יכולים לפרוץ את גבולות המדיה ולמקסם את הביצועים בה.

מניתוח מדדי צפייה עולה שתוכן שמיוצר עבור צפייה במובייל מניב תוצאות טובות בהרבה – לכן קודם כל חשוב לקחת בחשבון את חווית הצפייה דרך המכשיר הנייד.

 

  1. נגזרות וטירגוט נכון

יצירת תוכן נקודתי לפי סגמנטים –  עבור גילאים, גיאוגרפיה, גברים ולנשים מייצר תוצאות טובות יותר.

מחקרים הראו שנשים אוהבות לראות ויז’ואלים מסוימים  – כמו שאלונים ואריזות מתנה ולעומת זאת גברים מעדיפים ויז’ואלים אחרים – כמו מזון. לכן יצרו סרטון מלא שמכיל את שני הדברים הללו, ובנגזרות שיצרו – טירגטו את הקהל בהתאם למגדר. 

  1. סטוריז שמספרים סיפור

סטוריז זה עולם שלם. היכולת לספר סיפור ב-15 שניות, ולהביא אותו בצורה היצירתית והמעניינת ביותר, להעניק לצופים שלנו ערך מוסף. להצחיק, לרגש, לעניין.

  1. הדברים הכי טובים, נולדים בטעות

מיסמס (עידו גרינברג), מותג שבנה את עצמו וגדל באינסטגרם. מותג שמצליח לחבר בין אנשים למילים, ובין אנשים לעצמם. לא רבים יודעים שמיסמס קרה לגמרי בטעות.

העקרונות של מיסמס

  1. קריאייטיביות היא שם המשחק

אנחנו צורכים כמות עצומה של תוכן מדי יום. רובנו יוצרים “מגננות” נגדו ומסננים תכנים שמנסים רק למכור. לעומת זאת, תוכן שמבוסס על תובנה, מועבר אלינו בצורה קריאייטיבית, מצליח להתבלט מעל השאר ולגרום לנו רגע לעצור ולהישאר מרותקים למסך, הוא כזה שנעריך, כי הוא מעריך את הזמן שלנו.

תוכן שיווקי טוב לא נראה כמו תוכן שיווקי. אינסטגרם זו פלטפורמה שמעודדת קריאייטיביות, לכן חשוב לייצר תוכן שיפרוץ את גבולות המדיה ויעניק לגולשים שלנו ערך מוסף.