זה לא עניין של תחושה: המספרים מוכיחים שהסטוריז היא הפלטפורמה הצומחת ביותר השנה. מחקר ענק של פייסבוק חושף מה אנשים רוצים לראות שם ועד כמה נוכחות מותג נכונה בסטוריז מובילה למכר

  • 1 מתוך 3 הסטוריז הנצפים ביותר הם ממותגים
  • 62% מהגולשים מתעניינים יותר במותגים/מוצרים אחרי שרואים אותם בסטוריז
  • 50% מהגולשים מעידים כי שימוש בסטוריז ע”י מותגים מחזק את הקשר בינם למותג
  • התנהגות גולשים לאחר צפייה בסטוריז שכולל מוצר:
    – 56% נכנסים לאתר המותג כדי לחפש מידע נוסף אודות המוצר
    – 50% נכנסים לאתרים שונים בהם יוכלו לרכוש את המוצר
    – 38% משוחחים עם מכר לגבי המוצר
    – 34% מבקרים בחנות ומחפשים אחר המוצר
  • יש הבדל בין פרסום בסטוריז לפרסום בניוז-פיד הרגיל: בסטוריז, גולשים מעדיפים לצרוך תוכן אותנטי יותר לעומת הפיד.

מה אנשים רוצים לראות בסטוריז של מותגים?

  • סטוריז שמקדמים מבצעים והצעות ערך
  • סטוריז פשוטים וקלים להבנה
  • סטוריז שמציעים טיפים או עצות
  • סטוריז שחושפים מוצרים חדשים
  • סטוריז שמרגישים אותנטיים ואמיתיים

הנתונים, מתוך מחקר גדול של Facebook IQ, מתייחסים לסטוריז של אינסטגרם וגם של פייסבוק. אינסטגרם הרי שייכת לפייסבוק ובשניהם קיים פורמט הסטוריז. בישראל וגם בעולם הגולשים נמצאים כרגע הרבה (הרבה) יותר באינסטגרם סטוריז, אבל מארק צוקרברג לא מוותר ודוחף חזק מאוד גם את הסטוריז בפייסבוק, כך ששווה לראות אותם ככלי שיווק אופציונלי.