רכבת ישראל נמצאת תמיד בלב סערה כשמדובר באינטרנט מה שהפך את קמפיין המדיה החברתית לעידוד השימוש ברכבת לאתגר לא קטן. הקמפיין נועד להיות מהלך משלים לקמפיין טלויזיה כשבמרכזו אבא שעושה דברים מוזרים בכדי להגיע בזמן לפני הפקקים, לבי”ס של הילדים ולעבודה.

בכדי לעמוד באתגר ולנסות לרתום כמה שיותר גולשים לקחת חלק בפעילות ולהעביר את המסר הלאה, חיברנו שני צירים שהאמנו שבעזרתם ניתן יהיה להגיע ללב הגולשים ולהניע אותם לפעולה. ציר אחד  נוסטלגי וריגשי, הקשר בין אבות וילדיהם וההומור הפנימי שמלווה פעמים רבות את הקשר הזה, והציר השני חיבור לקהילה קיימת שכבר עוסקת בנושא וחבריה מכירים ומוכירים זה את זה כמומחים לענין.

לצורך כך הקמנו אפליקצית פייסבוק ומובייל פשוטה תחת הכותרת ‘איזה מן אבא’. בפעילות, הגולשים התבקשו לענות על שאלון אמריקאי הומוריסטי ובסוף השאלון לכתוב משפט מצחיק או מוזר שאבא שלהם אומר, עם אפשרות לזכות בזוג טאבלטים שיועדו להם וכמובן לאבא האהוב שלהם.

תוצאות מדהימות לקמפיין

תוצאות מדהימות לקמפיין

לצורך הפעילות גייסנו את העמוד ‘בדיחות אבא’, שאם עוד לא נתקלתם בו שווה מאוד להכיר והוא כולל מעל ל-18,000 לייקים. מנהלי העמוד סיפקו בדיחות משלהם, קידמו את הפעילות בעמוד ושימשו כשופטים בבחירת הבדיחה הטובה ביותר.

התוצאות של הקידום בפייסבוק היו מדהימות ועלו בעשרות אחוזים על התחזיות. 3600 איש לקחו חלק בפעילות, אם בהשתתפות בשאלון כתיבת משפטים משלהם, או שיתוף ותגובות לסטאטוסים ולטקסטים. עמוד הפייסבוק של הרכבת גדל במהלך הפעילות בכ-5700 איש במהלך הפעילות והבונוס הגיע בדמות מספר התגובות השליליות נגד הרכבת שעמד על פחות מחמישה אחוזים מסך כל התגובות.

אפליקציה הומוריסטית שעשתה את העבודה

אפליקציה הומוריסטית שעשתה את העבודה