לרגל החג תרשו לי בבקשה לחרוג ממנהגנו כאן ולפרוס בפניכם פוסט פילוסופי. ראשיתו בהרצאה פנימית של סמנכ”ל לשיווק דיגיטלי בחברה שלא ננקוב בשמה מפאת סודיות לקוחות, אך נקרא לה בשם הקוד ענק בינלאומי, וסופו ברכות איחולים ועצה לחיים.

בהרצאה הוצגה שיטת המדידה אותה פיתחה השנה החברה הבינלאומית בכדי למדוד את פעילותה ברשת. כיאה לחברות בינלאומיות מסוגה נוסחה הנוסחה במספר משפטים שאוגדו לצירוף אותיות קליט, אולם יותר ממה שהיה בהם עורר אותי למחשבה מה שלא היה בהם.

כניסות לאתר, חזר והתריע הסמנכ”ל בפני כל היושבים בחדר אינן נחשבות יותר מדד רציני ואני לא רוצה לשמוע עליהם אפילו ביקרו באתר שלכם כל תושבי מדינת ישראל גם יחד.

old_twitter_final

אז מה כן? כפי שאמרתי, רשימה ארוכה ומסודרת של דברים המסתכמים לראשי תיבות באותיות לועזיות שבהן הכול נשמע תמיד טוב ופשוט יותר, אבל מאחורי כל מדד כזה עומד עקרון אחד ברור, המרה לפעולה, כלומר ביצוע פעולה באתר.

מה זה אומר בעצם? זה אומר הרבה מאוד אבל הדבר החשוב ביותר הוא, שנקודת היציאה לכל פעילות שיווקית דיגיטלית היא כעת אחרת לחלוטין. העובדה שיש למדוד פעילות ברשת ולא חשיפה כפי שהיה מקובל עד כה דורשת למעשה להטמיע בכל רעיון לפעילות… ובכן פעילות.

האינטרנט כמו החיים הוא עניין חמקמק וקשה למדידה. מצד אחד יש כל כך הרבה פרמטרים ומצד שני לך תדע. אתה נהנה? הצלחת? אתה מאושר? הכל כפי שיודע כל סמנכ”ל אמריקאי בכיר מתחיל בהגדרת המטרה והיעדים.

כל שנה בראש השנה מאחלים היהודים זה לזה ובמיוחד לעצמם שלל ברכות, כמה מהן מתממשות. כמה ברכות שאיחלתם לעצמכם בשנה שעברה בדקתם השנה האם התגשמו? ויותר מזה כמה מהאיחולים שלכם ניתן בכלל למדוד?

אז אם מכרתם את הפרארי וגם אם לא אחלו לעצמכם איחולים שיגרמו לכם לעשות דברים ברי השגה עבור עצמכם, כאלו שיגדילו את יחס ההמרה שלכם אל האושר.

חג שמח ושנה של מדידה לטובה

ללקוחות, לשותפים, לקוראים שלנו

וכמובן לנו

שנה טובה