בחודש שעבר הרחקנו עד לפראג כדי להשתתף ביחד עם למעלה מ-1,000 מנהלי סושיאל ודיגיטל מכל העולם בכנס #engage2015, וחזרנו עם שפע תובנות מעניינות. אז חוץ מהעובדה שפראג מהממת בעונה הזאת של השנה, הנה עוד 21 דברים ששווה להכיר בתור אנשי סושיאל:

1.

5 שאלות שכדאי לענות עליהן כשניגשים לאסטרטגיית content marketing:

בהנחה שאתם יודעים את התשובה לשאלה הראשונה J

2.

ניהול איכות התוכן במדיה חברתית עוסק במדידה מתמדת של כל מרכיבי התוכן. הנה דוגמא למדד שההשפעה שלו מכריעה – “מה מקבל הגולש מהתוכן שהוא נחשף אליו?”

רצוי שכל יחידת תוכן תתן מענה לפחות לשתי קטגוריות מתוך אלה:

למצגת המלאה: http://www.slideshare.net/JillSaydam/the-good-the-bad-the-ugly-jill-saydam-engage-2015

כרטיסיות לשימוש לדירוג איכות תוכן: http://www.slideshare.net/JillSaydam/social-media-content-report-card-no-social-columns-jill-saydam

3.

ציטוט מנציג פייסבוק שהשתתף בכנס: “אתם יכולים להיות ב-100% בדבר אחד, אנחנו נמשיך לשנות את האלגוריתם של הניוזפיד”

מקור התמונה

4.

האתגר הגדול שמותגים מתמודדים איתו בעולם הוא: חיבור המדיה החברתית לתוך נכסים דיגיטליים של המותג ובעיקרם נכסי המובייל.

5.

יודעים מה זה קרונקיוונגי? קמפיין מעורר השראה של לגו שנועד לפתח ולחגוג את הדימיון והיצירתיות של ילדים מסביב לעולם

6.

10 טיפים על ידי דיסני (שהם יצרני תוכן עצומים במדיה חברתית) לתוכן טוב   שגם מקבל חשיפה אורגנית מעולה:7.

הנה דוגמא מעולה לתוכן שכזה:

הסוד במקרה הזה היה לתת תוכן שהגולשים מזדהים איתו, באמצעות דמות אהובה ומוכרת, בטיימינג מושלם, ובשפה המקומית של הגולשים.

8.

ניוזלטרים של חברות שעושות מחקר התנהגות משתמשים הם עדיין מקור טוב לסיוע בתכנון אסטרטגיה דיגיטלית.9.

עצת קריאייטיב טוב וגם המלצה על ספר, אתם לא חייבים להמציא את הגלגל מחדש בכל מהלך שיווקי. השתמשו הרבה בהשראה ממהלכים אחרים:

10.

יש קייסטאדי מטורף של content marketing בקמפיין של אדידס בטוויטר בזמן גביע העולם בכדוגל. לקייסטאדי 

 

11.

נקודות חשובות שלמדו באדידס תוך כדי ניהול הקמפיין הזה, כשהמעניינת מכולם היא שמאחורי קמפיין שהרגיש לצרכנים ספונטני לגמרי, היתה המון עבודה מקדימה של הכנת תכנים מראש לפי תרחישים שונים של תוצאות המשחקים:

12.

חברת התעופה KLM הרוויחה 25 מיליון אירו באמצעות מדיה חברתית ב-2014.

13.

6 חוקים לשילוב נכון של דאטה באסטרטגיה שיווקית

14.

מכירים את בטני מוטה? עם כמעט 9 מיליון subscribers לערוץ היו טיוב שלה, היא בין היו-טיובריות החזקות בעולם בקרב בני נוער.

15.

פייסבוק הופכת להיות מעצמת וידאו ונותנת פייט ליו-טיוב. מספר הסרטונים שהועלו השנה לפייסבוק הוא פי 4 משנת 2014. (על הנושא בהרחבה כאן)

16.

פייסבוק גדולה פי 10 מערוץ הטלוויזיה הנצפה בעולם

17.

למותגים יש לאן לשאוף וממי ללמוד. ספקי תוכן וחדשות מובילים עליהם בהרבה באינטראקציות וחשיפות

18.

מנכ”ל פפסי ואפל (בעבר) התראיין על הבמה לביזנס אינסיידר, ולקחנו משם תובנה חשובה ועיקרית: “The customers need to talk about your product, not you.”

(ממליצים לכם לצפות בראיון המלא ולשמוע את הסיפורים מאחורי הקלעים של מהלכי השיווק הגדולים של פפסי ואפל).

19.

גילינו בסדנה של Business Insider מה הבנצ’מרק שלהם לתוכן שמקודם ברשת.

20.

לכל סוג תוכן יש את הפלטפורמה שמתאימה לו, וצריך להתאים את תמהיל התוכן בהתאם להעדפות ועניין הגולשים.

21.

5 טיפים מנצחים לניהול משבר במדיה חברתית

 

והנה סירטון שמסכם את הכל: