שיווק ויראלי לקידום יופלה ריל

יופלה ריל הוא מוצר חדש בסדרת היוגורטים של יופלה, הוא מכיל פרי אמיתי מוקצף מלמעלה ויוגורט מלמטה, שילוב ראשוני בסדרת יופלה. בכדי להחדיר את המוצר לשוק רצו ביופלה לגרום לכמה שיותר אנשים לנסות את המוצר ולדבר עליו. לצורך כך בנינו תוכנית התנסות שאפתנית בקרב נסיינים ומובילי דעה ברשת.

פעילות עם נסיינים ברשת היא תרגום והתפתחות לעולם המדיה החברתית של תחום ישן ואפטקיבי בשיווק, הפה לאוזן (wom). המשוואה היא פשוטה – ככל שיותר אנשים ימליצו על המוצר כך יותר אנשים ירכשו אותו, הביצוע כבר יותר מסובך.

שיווק ויראלי

בכדי להגיע לכמה שיותר אנשים על ידי שיווק ויראלי וליצור שיחה רחבה ואותנטית ככל האפשר, הגדרנו שלושה קהלי יעד: אמהות ואבות, סטודנטים שעושים את הקניות במכולת השכונתית וצרכנים וחובבי מזון האוהבים לנסות דברים חדשים, לכתוב על מתכונים חדשים ובכלל להיות הראשונים לקנות, לטעום ולספר.

לאחר בחירת הקהלים הגדרנו ארבע פלטפורמות בהם נמצאים ונוהגים לדבר קהלי היעד שהגדרנו, בחרנו בקבוצת האמהות “אמא של” שבאחרונה הופכת לאחת הקהילות המובילות ברשת בתחום, יעד נוסף היה אתר הסטודנטים “מה וזה“, בו סטודנטים כותבים על חיי היום יום שלהם וגם  וב”לייק אנד שייר”  המתמקד במובילות דעה חובבות צרכנות נבחר, שם מרוכזים המון חובבי צרכנות והתנסות.

שיווק ויראלי

בכל אחת מהפלטפורמות בחרנו בקפידה כמה עשרות מהגולשים הבולטים. למוצרים שנשלחו צורפו פרטים נוספים על המותג וכל קהילה קיבלה הסבר על איך המוצר יכול להתחבר לשגרת היום יום המאפיינת אותה.

שיווק ויראלי

התוצאות שהתקבלנו באמצעות שיווק ויראלי היו מצוינות. בתוך שבועיים נכתבו 886 חוות דעת על ידי הנסיינים –  פוסטים בבלוגים, סטטוסים בפייסבוק ובאינסטגרם  מרביתם צבעוניים וחיוביים. התכנים השונים קיבלו אלפי לייקים ושיתופים ויצרו בסופו של דבר חשיפה אדירה של כ-4.5 מיליון צפיות לסך כל התכנים וזאת ללא השקעה כספית בקידום תכנים ממומן. הישג נוסף של הקמפיין הוא כמות התוכן האדירה שיכולה להוות בסיס לעבודה ושילוב עתידי בנכסים הדיגיטליים של יופלה. להערכתנו, אחת הסיבות להצלחה היתה הבחירה המדויקת בקהלי היעד, בשילוב פנייה לכל פלטפורמה עם סיפור שונה.