רוצים שהניוזלטר שלנו יגיע עד אליכם? הירשמו כאן.

בתחילת דצמבר הודיעה פייסבוק על שינויים באלגוריתם של הניוזפיד הקובע איזה תוכן יוצג לכל גולש בפיד האישי שלו, איזה חברים הוא יראה ולאיזה עמודים הוא ייחשף. בהתאם לשינויים, החברה הודיעה שהיא מצפה שהריץ’ האורגני לעמודים ירד, כלומר, קידום בפייסבוק של החשיפה החינמית של עמודים לחברים בעמוד נפגע.

ההודעה כמו כל הודעה של פייסבוק על שינוי באלגוריתם עוררה הדים רבים בקרב מותגים ואנשי שיווק בתחום וכשמחקרים ראשונים הציגו ירידה של עד 40% בחשיפה האורגנית לתכנים וירידה נוספת של כ- 35% באינטראקציה כבר היה מדובר בהיסטריה בקרב מביני דבר. אבל אל דאגה, יש מה לעשות בעניין קידום בפייסבוק.

בלי היסטריה, יש מה לעשות

מה השינוי אומר בעצם? מאז הנפקת החברה מחפשת פייסבוק שני דברים. מצד אחד, לשמור על בסיס המשתמשים האדיר וזמן השהייה יוצא הדופן של גולשים באתר ומהצד השני להגדיל משמעותית את ההכנסות, הניוזפיד שכל גולש רואה לנגד עיניו הוא המפתח להשגת שני היעדים.

בשינוי הנוכחי פייסבוק הודיעה שככל שהתוכן יהיה טוב יותר ובעל ערך גדול יותר לגולש כך הוא יצוף גבוה יותר בניוזפיד. זה אומר שתוכן שנקרא לו בעדינות דבילי, ממים למיניהם, חתולים שמחים, או תכנים שיווקיים בוטים יצופו פחות בפיד, ויידרש מאמץ גבוה על מנת לייצר תכנים “טובים” כדי להגיע ליותר גולשים.

או כפי שהגדירו זאת בבלוג של פייסבוק:

In the Facebook deck in question, titled “Generating business results on Facebook”, Facebook highlights the importance of strategy and creative applied to content, suggesting a few relevant points:
Creative content will be crucial
Adapt and optimise the conversation in real time based on feedback from the community
Organic distribution will still exist and will be stronger for content with higher engagement

אז מה עושים כדי להפוך קמפיין בפייסבוק למוצלח?

קידום בפייסבוק

אז איך מגיעים ליותר גולשים? באמצעות קמפיין בפייסבוק ופרסום. כאן מגיע צד ההכנסות של הענק הכחול שנמצא בקו עלייה מאז החלו מותגים להבין שכמו בגוגל, גם כאן ההשקעה במדיה קריטית להשגת חשיפה משמעותית.

 מה צריך לעשות: יש מילה אחת שעוד תשמעו הרבה ב-2014: ערך. כך פייסבוק מגדירה את מה שהניוזפיד צריך לתת לגולשים, וכך אנחנו מאז ומעולם מגדירים את מה שהמותג צריך לתת לגולש. המדיה החברתית התבגרה והדרך לעשות את זה קצת משתנה.

אם עד היום התמקדנו באינטראקציה, בהנעה לפעולה ובדברים שיעשו כיף לגולש כמו תמונה חמודה או מם מצחיק, הרשת החברתית כבר הבשילה כדי לייצר תוכן מעמיק יותר ובעל ערך אמיתי לגולש: משהו שילמד אותו משהו חדש ויעניין אותו לקרוא  בדמות כתבה מאתר או מבלוג מעניין, סרטון מגניב מיוטיוב – זה לא משנה אם אנחנו מייצרים את התוכן בעצמנו או שהוא מגיע ממקור אחר, העיקר שהוא יהיה בעל ערך לגולש שלנו.

זה לא אומר שמחר בבוקר נפסיק לייצר תכנים מעודדי אינטראקציה או להציע קופונים אבל האיזון בין אינטראקציה, ערך ותמורה (קופון, פרס ודומיהם) יהיה חשוב במיוחד.

קמפיין בפייסבוק

חברת הביטוח Allstate היא דוגמה מצוינת מאחר והיא מצליחה לבצע קמפיין בפייסבוק ותוכן איכותי דווקא באחד התחומים המשמימים בעולם. החברה מייצרת תוכן רלוונטי ללקוחותיה בבלוג, פייסבוק, טוויטר וכלים אחרים, כלים שימושיים ועוד.  תוכן כזה אמור לזכות כעת בחשיפה גבוהה יותר בניוזפיד.

טיפ: פוסט עם לינק עובד יותר טוב מתמונות. אנחנו מקפידים לצרף תמונות אטרקטיביות כמעט לכל פוסט, אך לאחרונה תמונות התחילו להגיב קצת פחות טוב מלינקים וסטטוסים ללא תמונה, ואנחנו מצפים שהמגמה הזו תימשך. פוסט המכיל לינק מאפשר לבחור תמונה גדולה שתצורף אליו, עם יתרון ברור: היא גם קליקאבילית.

לסיכום, המשמעות של מדיה ממומנת בפייסבוק גדלה וצריך לקחת אותה בחשבון, לתקצב אותה ולהשקיע את מירב המשאבים ב- Sponsored Stories. במקביל, החשיבות של תוכן איכותי גדלה עוד יותר ואחד לא יכול לבוא על חשבון השני. אם נשקיע את כל התקציב במדיה אך לא נשריין תקציב לפיתוח תוכן איכותי, בעתיד המיידי נצליח להגדיל את החשיפה –  אך היקף ההשקעה יצטרך ללכת ולגדול.