הבריף

לעורר שיחה על מוצרי המותג הפרטי ברשת באמצעות מובילי דעה מתחום הקולינריה והצרכנות.

הרעיון

הקמת קהילת משפיענים סגורה שתכלול רק את מובילי הדעה החזקים בתחום: בעלי בלוגים, מנהלי פורומים, דמויות יודעות וגולשי פייסבוק עם הרבה חברים.

שליחת קופונים למוצרים על בסיס שבועי על פי נושאים שונים וצרכים שונים ועידוד הקהילה לשימוש במוצרים, יצירת מתכונים או שילובים בין המוצרים, ופרסום התוצאות וחוות הדעת של חברי הקיהלה בנכסי המדיה החברתית שלהם.

התהליך

פנינו פנייה ראשונה לכמאה מובילי דעה שזוהו על ידינו ממחקר רשת מקדים. הסברנו את מהות הקהילה והזמנו אותם לאפליקצית הקהילה הסגורה בפייסבוק. לכל המצטרפים הראשונים שלחנו ערכת הצטרפות עם מוצרי המותג הפרטי ופנייה אישית ממנהל המותג הפרטי.

מינינו מנהלת קהילה שתנהל קשר יום-יומי עם חברי הקהילה והתחלנו בשליחת קופונים באופן קבוע. את הקהילה הגדלנו במהלך השנה על ידד מוזמנים של חברי הקהילה בלבד (חבר מביא חבר)  לאחר סינון נוסף.

מה עבד טוב

נוצרה קהילה חזקה ופעילה, מנהלת הקהילה התגלתה כאמצעי חשוב לניהול השיחה ומוקד להגדלת והפעלת הקהילה ולשביעות הרצון של חבריה. בחירת האנשים הייתה מוצלחת וזכינו לתוכן איכותי מצידם ולפידבק שוטף.

מה לא עבד

חלקים מסוימים באפליקציה שנועדו לכאורה להקל על חברי הקהילה ביצירת תוכן והפצתו לא נדרשו כלל והגולשים העדיפו להשתמש בכלים פשוטים יותר של פייסבוק. בסופו של דבר הפקנו לקחים ועלינו עם גירסה חדשה ומשודרגת של האפליקציה שענתה על הצרכים הנוכחיים.

 תוצאות

  • הקהילה מונה מאות חברים רלוונטיים למותג והמותג רלוונטי עבורם.
  • בשנת הפעילות הראשונה חילקנו 48 קופונים למוצרים שונים ומגוונים, באחוזי מימוש ממוצעים של כ-60%.
  • השופרסטארים יזמו מאות שיחות מידי חודש, והובילו ליותר מ-300 פוסטים בבלוגים ומעל 5,000 (!) אזכורים, מתכונים והמלצות שפורסמו על-ידי חברי הקהילה ברשת. בנקודת היציאה לפעילות, לא היו ביקורות כאלו כלל. בנוסף, עשרות פידבקים שליליים וחיוביים הועברו להנהלת המותג הפרטי ויצרו שינוי ושיפור ממשי במספר מוצרים.

 השלב הבא

בתחילת 2013 השקנו אפשרות ראשונה מסוגה בארץ לדירוג המוצרים על ידי השופרטארס ומתן חוות דעת באופן פתוח ושקוף. הנהלת הרשת נערכת לפרסום על גבי המדפים של דירוג מובילי הדעה ולשינויים במוצרים שלא יתקבלו יפה.

קהילת שופרסטארז - עמוד הקהילה הראשי

קהילת שופרסטארז - עמוד הקהילה הראשי